پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119076
افزايش مشاغل پشت ميزنشيني در ايران
تاریخ انتشار : 1393/07/08 11:17:08
نمایش : 1590
معاون وزير کار با بيان اينکه متولدين ۵۷ تا ۶۴ هم اکنون در سن کار قرار دارند، گفت: دولت برنامه خاصي براي ورود اين افراد به بازار کار ندارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کورش پرند گفت: در بسياري از کشورهاي پيشرفته دنيا به ازاي هر ۶ تکنسين يک کارشناس وجود دارد و اين آمار در ايران به ازاي هر ۳ نفر کارشناس يک کاردان است.

معاون وزير کار افزود: تحليلي بر اين آمار به خوبي نشان مي‌دهد که در کشور ما در خصوص آموزش نيروي انساني به درستي عمل نشده و اين مهم موجب افزايش آمار فارغ‌التحصيلان متقاضي شغل‌ها و پُست هاي دولتي و پشت‌ ميزنشين شده است.

وي با بيان اينکه اين مهم موجب رکود اقتصاد و صنعت کشور شده است خاطرنشان کرد: بايد براي رفع اين مشکل چاره‌ انديشي‌هاي خاص لحاظ شود.

پرند از تقويت فرهنگ کار در کشور به عنوان يکي از مهم‌ترين نيازهاي کنوني جامعه نام برد و بيان داشت: در حال حاضر متولدين سال‌ هاي ۵۷ تا ۶۴ به سن کار رسيدند، ولي متاسفانه دولت برنامه‌ ريزي براي ورود اين جامعه به بازار کار ندارد.

اين مقام مسئول در وزارت کار ادامه داد: اين هرم جمعيتي در بسياري از کشورهاي دنيا وجود ندارد؛ بنابراين مي تواند به عنوان يک توان و ظرفيت ارزشمندي براي کشور بايد با برنامه‌ ريزي اصولي و مناسب مورد بهره‌برداري قرار گيرد.

پرند بر ايجاد بسترهاي لازم براي ورود اين افراد به بازار کار تاکيد کرد و بيان داشت: استفاده از الگوي پشتيباني کارآفرينان بزرگ که در حال حاضر در برخي از نقاط کشور دنبال مي‌شود، بستر ايجاد اشتغال براي چند هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه گفت: امروزه بايد در کنار آموزش‌ هاي آکادميک، مهارت‌ هاي نرم به منظور مهارت آموزي و کارآمدي نيروي کار و ايجاد اشتغال مولد در سطح کشور دنبال شود.

پرند، تقويت و توسعه آموزش‌ هاي بازار محور در سطح کشور را نياز ضروري دانست و بيان داشت: ‌آموزش، توليد، بازاريابي و فروش جزو مباحث مورد توجه در اين طرح است.

وي افزود: در حال حاضر در قالب اين طرح در ۵ حوزه صنعت نساجي و پوشاک، قاليبافي، سنگ‌هاي قيمتي و نيمه‌ قيمتي، داروهاي گياهي و گياهان دارويي و بازاريابي، بسته‌ بندي و فروش فعاليت خود را آغاز و تيم‌ هايي نيز تشکيل شده است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html